Re:visions




Rada Programowa

AGNIESZKA WLAZEŁ
Dyrektor Re:wizji

Absolwentka UW (Animacja Kultury) i European Diploma for Cultural Project Management – dyplomu Fundacji M. Hictera z Brukseli. W kulturze pracuje od 25 lat, działa społecznie od ponad 30. Koordynator projektów kulturalnych: interdyscyplinarnych, filmowych, tanecznych i edukacyjnych. Przez piętnaście lat Wiceprzewodnicząca Federacji Niezależnych Twórców Filmowych w Polsce. Nagrodzona Złotym Medalem światowej Unii Filmu Niezależnego UNICA za całokształt działalności. Pomysłodawca i członek Zarządu River//Cities – międzynarodowej platformy współpracy organizacji kultury miast nadrzecznych. Jej pasją jest rozwój widowni – audience development, który jest tematem jej pracy doktorskiej. Prezes Fundacji Impact.

BARTOSZ BATOR
szef zespołu koordynatorów

dziennikarz, prezenter, prawnik. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej UW, członek Izby Adwokackiej w Warszawie.

Pracował dla Dziennika Polska Europa Świat, portalu dziennik.pl, The Wall Street Journal, TVP 1, obecnie związany z programem Rytm Miasta w TVN Warszawa. Autor e-book’a „W Warszawie. Przewodnika kreatywnej Warszawy” (premiera styczeń 2011). Zajmował się koordynacją startu Muzeum Fryderyka Chopina (listopad 2009-marzec 2010). Od nominacji Andrzeja Seweryna na stanowisko dyrektora Teatru Polskiego odpowiada za kontakty z mediami tej instytucji. 

 

SZYMON TARKOWSKI
koordynator muzyki

muzyk i organizator koncertów. Jako basista współtworzył off- azzowe formacje Transylwania, Wiosna, Ślimak Trio i Batyskaf. Obecnie odpowiada za niskie dźwięki w zespołach Płyny oraz Pustki. Z tym drugim zespołem był m.in. nominowany dwukrotnie do Paszportu Polityki oraz do nagród Akademii Fonograficznej Fryderyki. Od 2001 r. organizuje Festiwal WUJek (Warszawski Underground Jazzowy), cykliczną imprezę prezentującą najciekawsze niezależne improwizujące grupy ze stolicy, najpierw w klubie Jazzgot, obecnie w Fabryce Trzciny. Wraz z Fabryką Trzciny opublikował w 2006 r. składankę WUJek, na której znalazły się nagrania zespołów występujących na festiwalu. Pracował jako manager muzyczny w Starej ProchOFFni oraz w klubie Diuna.

GABA KULKA

śpiewa, pisze piosenki i gra na fortepianie.

Jej muzyka to progresywny pop: pstrokata mieszanina gatunków, od jazzu, przez fortepianowy rock, po weillowski kabaret. Wydała dwie autorskie płyty, które zdobyły liczne wyrazy uznania ze strony słuchaczy i krytyków. Pierwszym, oficjalnie wydanym albumem Gaby był „Out”. Samodzielnie nagrany w domu i samodzielnie wydany. Jednak dopiero płyta „Hat, Rabbit”, nagrana z zespołem i wyprodukowana wspólnie z Marcinem Borsem, przedstawiła jej muzykę szerszej publiczności. płyty nagranej z muzykiem sceny ambientowej, Konradem Kuczem, jako Kucz/Kulka. „Sleepwalk” spodobał się nie mniej niż jej autorska płyta. udzielała się gościnnie (jako wokalistka, a czasem autorka tekstów) na płytach Czesław Śpiewa, Levity, Reni Jusis. Od września 2009 prowadzi w radiowej Czwórce autorską audycję Gabofon. Nagrodzona m.in. Fryderykiem (wokalistka roku 2009), „Mateuszem” nagrodą radiowej Trójki, nagrodą Trans Vocale, nominowana do Paszportu Polityki. Jest chwalona za muzyczna wyobraźnię, świeżość i brzmienie niespotykane na polskiej scenie muzycznej.

 

BARTEK CHACIŃSKI

dziennikarz i publicysta. Absolwent dziennikarstwa na UW. Specjalizuje się w tematyce muzycznej i popkulturalnej.

Pracował w "Machinie", był redaktorem naczelnym "City Magazine Warszawa" i zastępcą redaktora naczelnego "Przekroju", obecnie publicysta tygodnika "Polityka".

Współpracował z Radiostacją, Radiem Bis. Obecnie można go usłyszeć w radiowej Trójce i Drugim Programie Polskiego Radia. Prowadzi wspólnie z Jackiem Hawrylukiem audycję HCH. Prowadzi także dwa blogi: chacinski.wordpress.com i polifonia.blog.polityka.pl. Ponadto jego publikacje ukazywały się w "Ex Librisie", "Dużym Formacie" oraz "Nowej Fantastyce".
Zajmuje się także kwestiami współczesnego języka młodzieżowego, którym poświęcił książki: Wypasiony słownik najmłodszej polszczyzny (2003), Wyczesany słownik najmłodszej polszczyzny (2005) i Totalny słownik najmłodszej polszczyzny (2007). Jest autorem leksykonu nowych kultur młodzieżowych "Wyż nisz" (2010).

MICHAŁ SIECZKOWSKI
koordynator projektów teatralnych

aktor, reżyser, producent teatralny, szef Fundacji Sztuki Arteria. Od marca 2010 r. sekretarz Teatru Polskiego w Warszawie. Absolwent wydziału aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej, Stypendysta Ministra Kultury RP i Open Society Institute na wydziale reżyserii DAMU w Pradze (2001-2003).

Zagrał kilka ról filmowych w Czechach i w Polsce m.in. w filmach M. Cieslara, V. Polesneho, K. Zanussiego i J. Hoffmana. Związany z Teatrem Polonia, gdzie gra w „Trzech Siostrach” A. Czechowa. Jako asystent dwukrotnie współpracował z K. Lupą („Stosunki Klary”, Teatr Rozmaitości, „Mewa/Sztuka Hiszpańska”, Teatr Dramatyczny). Był też asystentem scenografa Małgorzaty Szczęśniak przy spektaklu "Dybuk" w reż. K. Warlikowskiego, a także asystentem A. Seweryna („Dowód” w Teatrze Polonia.) Jako reżyser zadebiutował przedstawieniem "Sallinger" B.M. Koltèsa w kwietniu 2005 r. Ostatnio wyreżyserował spektakl „Przyjacielowi, który nie uratował mi życia” wg prozy H. Guiberta w ramach polsko-francuskiego Projektu Guibert.


 

MARIA SEWERYN 

absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. Po studiach trafiła do Teatru Powszechnego w Warszawie, gdzie zadebiutowała rolą Arycji w Fedrze Racine’a w reż. L. Adamika. Zagrała Rosenkranza w słynnym Hamlecie K. Warlikowskiego w Teatrze Rozmaitości.  Uznanie widzów zdobyła rolą w kontrowersyjnym Shopping and fucking M. Ravenhilla w reż. P. Łysaka. Do jej najważniejszych ról należą także Nadia w Polaroidach tego samego autora w reż.  A. Augustynowicz,  kreacje w spektaklach P. Łazarkiewicza:  Julia w Norway. Today B. Igora i rola tytułowa w Pannie Julii A. Strindberga oraz Regana w Królu Learze w reż. A. Konczałowskiego. Na deskach Teatru Polonia wystąpiła m. in. w Darkroomie R. Jeger w reż. P. Wojcieszka, Trzech siostrach A. Czechowa w reż. N. Parry, K. Jandy i K. Zachwatowicz, Lamencie na Placu Konstytucji wg K. Bizio w reż. K. Jandy, Dowodzie D. Auburna w reż. A Seweryna, Bogu W. Allena w reż. K. Jandy, Kozie Albo Kim Jest Sylwia w reż. Kasi Adamik i Olgi Chajdas. Na swoim koncie ma również wiele ról filmowych, m. in. w produkcjach takich jak: Kolejność uczuć R. Piwowarskiego, Wielki tydzień A. Wajdy, Matka swojej matki R. Glińskiego, Julia wraca do domu A. Holland, czy Boisko bezdomnych K. Adamik. Jako reżyserka zadebiutowała spektaklem Zaświaty, czyli czy pies ma duszę? na podst. tekstu J. A. Masłowskiego przygotowanym w OCH-Teatrze. Jest członkiem zarządu Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury.

 
ANNA SMOLAR

reżyserka teatralna, filmowa i telewizyjna.

Absolwentka literaturoznawstwa na Université Paris Sorbonne. Reżyserowała Zamianę Claudela w Teatrze Śląskim w Katowicach, Maestro wg sztuki Jarosława Abramowa-Newerly’ego, Jedną ręką Joëla Pommerat w Teatrze Studio, Panią z Birmy w Teatrze Polonia, sztukę w Teatrze Radia Tok FM Jak pięknie było rzucać płytami chodnikowymi Marka Modzelewskiego. Z Agnieszką Holland współreżyserowała Aktorów prowincjonalnych w Teatrze Im. Kochanowskiego w Opolu. Z Jackiem Poniedziałkiem współreżyserowała Enter w Nowym Teatrze. Asystowała m.in. Krystianowi Lupie, Jacques'owi Lassallowi i Andrzejowi Sewerynowi. We Francji tworzy w grupie teatralnej La compagnie Gochka.

  MICHAŁ WOLIŃSKI
koordynator projektów sztuk wizualnych

krytyk, kurator, redaktor naczelny magazynów „Fluid“ (2002-2005), „FUTU“ (2006), twórca i redaktor naczelny magazynu „Piktogram“ (od 2005), założyciel Bureau of Loose Associations. Publikuje m.in. w „Artforum“, „Metropolis M“, „Mousse“. Kurator i współkurator wystaw: „Relax, just do it!” (Cieszyn, 2004, w ramach projektuAkcja równoległa” zorganizowanego przez Fundację Galerii Foksal), „Obraz/ Tekst”, program filmowy (2005, w ramach wystawy „Potencjał”, biurowiec Metropolitan, Warszawa, następnie m.in. Barbara Wien Galerie, Berlin, Tate Modern, Londyn), „Ukryty skarb”, erotyka w polskiej sztuce współczesnej, Novotel, Warszawa (2005), „Precz z alfonsami sztuki! Relacje między sztuką a punkiem”, Centrum Giełdowe, Warszawa (2006, następnie pokazy filmów z wystawy odbyły się w Berlinie i Tbilisi), „Wyborne trupy. Polski film asemblingowy”, klubokawiarnia Chłodna 25, Warszawa (2007), „Seans kinowy – film/performance”, Kino.Lab CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa (2007), I could live in Africa, Blickle Stiftung, Kraichtal-Unteröwisheim (2009), Witte de With, Rotterdam (2010), Muzeum Sztuki Nowoczoczesnej, Warszawa (2010). Opublikował „Satisfaction Sztuka konsumpcyjna w socjalistycznej Polsce lat 70.“ (DVD i książka).

  STACH SZABŁOWSKI

historyk sztuki, kurator i krytyk. Absolwent Instytutu Historii Sztuki UW. Kurator wystaw w CSW-Zamek Ujazdowski w Warszawie.

Liczne publikacje w katalogach wystaw oraz w czasopismach, m.in. Przekrój, Dziennik-Gazeta Prawna, Zwierciadło, Obieg, K-Magazine, Architektura-Murator. Wybrane projekty kuratorskie: „Podróż wokół czaszki”, CSW-Zamek Ujazdowski, 2010 (wspólnie z Ewą Gorządek), „Counter logic”, Cooper Gallery, Dundee, UK, 2009 (wspólnie z Jenny Brownrigg), "Le Coeur est un chasseur solitaire", Gare Saint Sauveur, Lille, Francja 2009, "Establishment (jak źródło cierpień)", CSW-Zamek Ujazdowski (wspólnie z Marcinem Krasnym), Warszawa 2008, "Betonowe Dziedzictwo. Od Le Corbusiera do Blokersów", CSW-Zamek Ujazdowski, Warszawa i Instytut Polski, Rzym, 2007-2008 (wspólnie z Ewą Gorządek), "Za Czerwonym horyzontem", CSW-Zamek Ujazdowski, Warszawa i NCCA, Moskwa, 2004-2005, „Rzeczywiście młodzi są realistami”, CSW-Zamek Ujazdowski, 2002, „Scena 2000”, CSW-Zamek Ujazdowski (wspólnie z Ewą Gorządek).

 

PIOTR RYPSON
krytyk sztuki, historyk sztuki i literatury, publicysta, specjalista w dziedzinie edukacji elektronicznej.

Studiował archeologię śródziemnomorską na UW; praca doktorska na temat staropolskiej poezji wizualnej w Instytucie Polonistyki UW (2000). Redaktor naczelny pisma Obieg (1990-94). Główny Kurator Zbiorów i Galerii w CSW Zamek Ujazdowski (1993-96). Wykładowca gościnny Rhode Island School of Design w Providence, USA (1993-99) oraz Studium Muzealnego przy Instytucie Historii Sztuki UW (1995-98). Wiceprzewodniczący polskiej sekcji AICA (1997 – 2002).
Autor kilku książek oraz ponad 150 artykułów, esejów, tekstów w katalogach i recenzji drukowanych w Polsce i zagranicą. Kurator wystaw m.in. Zbigniewa Libery, Magdaleny Abakanowicz, Jarosława Modzelewskiego, Dicka Higginsa, Andrzeja Dłużniewskiego, Marii Jaremy, Stefana i Franciszki Themersonów oraz szeregu pokazów zbiorowych. Wielokrotny członek jury nagrody „Paszporty Polityki”, członek jury konkursu na projekt 52. Międzynarodowego Biennale Sztuki w Wenecji (2007), Rady Promocji Fundacji Kultury (1994-2005), przewodniczący Rady Programowej Fundacji Galerii Foksal (2001 – do dziś), członek Rady Programowej Kraków – Stolica Kultury Europejskiej 2000 (1995-2000) i in. Obecnie pracuje książką o wpływie technologii na poezję oraz nad albumem na temat projektowania graficznego w Polsce w okresie międzywojennym.

 

ALEKSANDRA WIĘCKA
koordynator projektów filmowych

Z wykształcenia socjolog, ale także projektantka mody  i scenarzystka. Pracuje jako dziennikarka i scenarzystka. Współtworzyła krakowski Ha!Art, pracowała dla Newsweeka, Pulsu Biznesu, Ozonu, Przekroju, Elle i TVP 2.  Interesuje się psychologią i sztukami wizualnymi. Właśnie wyreżyserowała swój pierwszy dokument i pracuje nad kolejnym. Wiceprezes Stowarzyszenia Film 1.2

  IZA KUNA

absolwentka PWSFTViT w Łodzi. Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie. Gościnnie występuje w Teatrze Ateneum i Och-Teatrze.

Zagrała jedną z głównych ról w filmach: Lejdis, 33 sceny z życia, Idealny facet dla mojej dziewczyny, Jak to jest być moją matką, Miłość na wybiegu, Galerianki, Lincz, Śniadanie do łóżka. Współpracowała z Mistrzowską Szkołą Filmową Andrzeja Wajdy. Wystąpiła w kilkudziesięciu krótkometrażowych filmach studentów szkół filmowych Łodzi, Katowic i Warszawy. Jest laureatką Grand Prix za rolę w spektaklu telewizyjnym „Łucja i jej dzieci” w reż. Sławomira Fabickiego.

Autorka kilku scenariuszy filmów krótkometrażowych i programów telewizyjnych. Współautorka scenariusza filmu „Czwarta godzina” nagrodzonego w konkursie Hartley Merril 2004. W listopadzie 2010 r. ukaże się jej książka „Klara” powstała na podstawie opowiadań zamieszczonych na blogu autorki.

KATARZYNA KLIMKIEWICZ
 

studiowała reżyserię w łódzkiej Filmówce. Przez kilka lat pracowała dla redakcji Kultury TVP oraz dla TVP Kultura. Stypendystka Binger Film Lab w Amsterdamie.

W 2006 r. wyjechała do Berlina i wspólnie z Andrew Friedmanem zrealizowała film “Wasserschlacht-Wielka Wojna Graniczna” (nagroda Berlin Today podczas Berlinale 2007). Rok później wyjechała do Izraela kręcić “Nic do stracenia” - film dokumentalny o izraelskich hipisach. W 2009 ukończyła film krótkometrażowy “Hanoi-Warszawa” (nominowany w czerwcu do Europejskiej Nagrody Filmowej 2010). Juror w ubiegłorocznej edycji konkursu filmów krótkometrażowych na Warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym. Od kilku lat należy do Stowarzyszenia Film 1,2 (film12.org.pl). W tym roku została jego prezesem.

 

 

PAULINA ŚWIĘCAŃSKA
koordynator projektów tanecznych

performerka, choreograf, pedagog, podróżniczka.

Ma na swoim koncie 17 choreografii autorskich, w tym cieszące się uznaniem m.in. "Wariacje na temat jedzenia", "Hybryda", "Androgynes", "Motyle 2046", "Doskonała para" czy "Niewidzialna". Jest twórcą programów animacji społeczno-kulturalnej takich jak: "Projekt męski" i "Bajkalada". Organizatorka międzynarodowego festiwalu tańca - Poland Contact Festival – Warsaw Flow. Jest instruktorem na międzynarodowych festiwalach improwizacji kontaktowej m.in. w Brazylii, Hiszpanii, Rosji, Niemczech. Z Festiwalem Re:wizje Inwazja Sztuki Niezależnej związana od początku jego istnienia, czyli od 2007 roku.

 

Prof. RHYS MARTIN

profesor tańca i choreografii, ukończył literaturę i sztuki piękne na Uniwersytecie w Sydney, jeszcze przed początkiem kariery w tańcu jako członek podziemnego teatru w Sydney. Był tam członkiem Sydney's One Extra Dance Company i gościnnie występował z West Australia Balet, który gościł w m.in. Sydney Opera House. Po krótkim okresie freelancingu w Anglii, przeniósł się do Niemiec gdzie został członkiem szkoły tancerskiej Reinhild Hoffman, zespołu w Bremen i Bochum, z którym podróżował po całym świecie. Od 1986 pracuje jako niezależny reżyser i choreograf tańca, opery, filmu oraz teatru.

Był laureatem pierwszej nagrody  na Konkursie Choreografia UNESCO XII w Kolonii oraz na Festiwalu Theaterzwang Theatre w Północnej Westfalii. Był rekomendowany do London New Choreographers Award i otrzymał specjalne wyróżnienie w  Concours de Lausanne w Szwajcarii. Jako nauczyciel pracował zarówno w Niemczech jak i poza granicami tego kraju.

 

MICHAŁ PIRÓG 

Tancerz, choreograf, showman, prezenter, felietonista.

Nauczyciel na wielu prestiżowych warsztatach tanecznych i aktorskich. Jako tancerz pracuje w technikach: jazz, modern jazz, taniec współczesny oraz afro.

Współpracował z teatrami w m.in. Polsce, Belgii, Francji, Izraelu, Szwajcarii. Jest jednym z inicjatorów dwuletniego projektu "Horn Dance Project". Prowadzący programy w MTV, TVN Style oraz TVN. Juror tanecznego show "You Can Dance", trener w programie "Top Model" oraz reporter stacji TVN.

   


OrgFcaImpactBialeFinWarszawaZakochac_sie_w_warszawieBialeParPkinEmmaUntitled-1NzsZtmInter_artCafeAkademia_fotoBez_nazwy_3Teatr_studio_1MediaEmpikMetroRadioWiadomosci24WpUntitled-4ActivistPlac_defiladVoice_warsawLogo_poziome_pmwTeatralia_logoOTvnBia_eParUntitled-1Premiere_classBia_e